II. modul
Byznys v novém normálu
Jak se připravit na nové výzvy
Termín: 23. května 2024 od 8.45 do 17.00
Po roce 2020 jsme se setkali s novými proměnnými, které ovlivnily nejen podnikání mnoha firem, ale i naše osobní životy. Museli jsme přijmout řadu zdravotních opatření a naučit se žít s celosvětovou pandemií. Po mnoha letech míru jsme svědky válečné agrese v Evropě, která s sebou přináší nedozírné důsledky pro celý svět. Ta s sebou přinesla zpřetrhání dodavatelsko-odběratelských řetězců, vysokou inflaci anebo třeba vyšší množství kybernetických útoků a dezinformací. V poslední době jsou aktuální i další geopolitické hrozby s důsledky na naše životy i podnikání – konflikt na Blízkém východě či potenciální konflikt mezi Čínou a Taiwanem.
V tomto modulu se podíváme na popis potenciálních
hrozeb a scénářů, které mohou narušit provoz organizace, na to, jak se na tyto
hrozby připravit a co dělat, až nastanou.
Na závěr dne budeme diskutovat o tom, jak se s novými podmínkami v byznysu popasovat a jak proměnit hrozby současného světa v příležitosti.
Témata:
Business continuity a Crisis management v kontextu doby a tlaku na zajištění základních funkcí státu
Posílení odolnosti podnikání a krizové připravenosti:
Podnikání v jakémkoli odvětví ovlivňují neplánované události, které jej mohou narušit. Některým se dá předejít, ale na některé se dá pouze připravit. Zaměříme se na to, jak v současném ekonomickém, environmentálním, společenském a geopolitickém kontextu odpovídají techniky a postupy posilující odolnost (business resilience) a krizovou připravenost (crisis readiness).
Reakce obchodní korporace na krizové komunikace:
I nejlépe připravené obchodní korporace se mohou dostat do obtížné situace ohrožující schopnost pokračovat ve své činnosti. Závažné události s velkými dopady mají charakter krize, jejíž úspěšné zvládnutí vyžaduje schopnost rychle a správně se rozhodnout a ujištění, že každý dělá to, co má. To je role řízení v krizové situaci.
Řízení rizik spojených s dodavateli a zaměstnanci v novém geopolitickém kontextu:
Jednou z hrozeb je také útok zaměstnanců nebo dodavatelů korporace. Nejen v kontextu nové regulace v oblasti kybernetické bezpečnosti je proto ověření integrity a důvěryhodnosti konkrétních osob a obrana proti zneužití moderních technologií v tomto kontextu základním prostředkem obrany. V globalizovaném světě proto nabývá screening (budoucích) zaměstnanců, kontraktorů a zaměstnanců v dodavatelských řetězcích na stále větším významu.
Garant a lektor
Lektor a host panelové diskuse
Zakladatel SCAUT.com, Screening Solutions
a Compliance Academy
Petr Moroz se v diskusi zaměří na důležitost screeningu zaměstnanců a dodavatelů a snížení hrozeb pro podnikání v nových podmínkách.
Panelová diskuse
David Navrátil
Hlavní ekonom
Česká spořitelna
S Davidem Navrátilem, hlavním ekonomem České spořitelny, proberete nová byznysová témata, která vyvstala po roce 2020
Alexandra Kala
Zakladatelka
Profimed
S
Alexandra Kala zastoupí praktický pohled byznysu v nových podmínkách
Jan Jirovec
Spolumajitel společností skupiny
Patero
Obchodní ředitel
Logio
S Janem
Jirovcem budeme diskutovat nové příležitosti dodavatelko-odběratelských řetězců
"Události posledních čtyř let názorně ukázaly, že přemýšlet v souvislostech geopolitického vývoje a jeho projevů je nutné. Rychlost změn stále roste a byznysové prostředí je jejich hybatelem. Změnová spirála tak vlastně pohání sama sebe. Proto je umění rozpoznat důležité faktory kontextu podnikání a příznaky změn tak důležité."
Program dne
9.00-10.30
Posílení odolnosti podnikání a krizové připravenosti
Jan Klouda
10.30-11.00
Přestávka
11.00-12.30
Reakce obchodní korporace na krizové komunikace
Jan Klouda
12.30-13.30
Oběd
13.30-15.00
Řízení rizik spojených s dodavateli a zaměstnanci v novém geopolitickém kontextu
Petr Moroz,
Jan Klouda
15.00-15.30
Přestávka
15.30-17.00