Komunikace
VI. modul
Komunikace
Jak zvládnout krizovou komunikaci
Termín: 9. listopadu 2023 od 8.45 do 17.00
Správa a řízení společností s sebou přináší také komunikaci s médii. Aby komunikace probíhala podle očekávání, je nutné porozumět její logice a naučit se, jak média fungují.
V posledním modulu nového vzdělávacího programu Corporate
Governance se zaměříme na trénink mediálních dovedností. S ohledem na pracovní
náplň členů správních orgánů projdeme teoretickým základem toho, jak funguje
mediální komunikace anebo jak se řídí krize z pohledu médií, jak se na
komunikaci připravit a jakým způsobem s médii komunikovat během krize.
Témata:
Teoretické základy mediální komunikace:
Budeme se zabývat otázkami, jak fungují tradiční média (tisk, rádio, televize), ale i jejich online mutacemi. Podáváme se na jejich formáty a pod pokličku toho, jak s nimi komunikovat. Názorně si ukážeme, jaké jsou rozdíly v komunikaci s různými druhy médií.
Krizová komunikace v médiích a jak ji úspěšně zvládnout:
Podíváme se na praktické ukázky různých komunikací z pohledu novináře i respondenta. Představíme si různé druhy moderátorů a redaktorů. Připravíme se na rozhovory (z pohledu redaktora/moderátora i respondenta), představíme si i pravila nonverbální komunikace, co si na sebe při komunikaci s médii obléknout a ukážeme si specifika krizové komunikace.
Praktický trénink krizové komunikace I:
V prvním praktickém bloku si nacvičíme rozhovory, ale i to, jak se chovat před mikrofonem či kamerou. Co dělat, když dostaneme od novináře e-mail? Upozorníme vás na nevypnutou kameru a mikrofon.
Praktický trénink krizové komunikace II:
V druhém praktickém cvičení se zaměříme na krizovou komunikaci a nacvičíme si ji. Ukážeme vám další příklady z praxe, které s vámi budou sdílet přední odborníci v médiích anebo interní komunikaci. Procvičíme se i v rozhovoru a zkusíme si ho na nečisto.
Garant a lektor
Lektor

Vedoucí PR a komunikace
Česká bankovní asociace
S Radkem Šalšou se naučíte teoretickým základům mediální komunikace a prakticky se naučíte, jak zvládnout krizovou komunikaci v médiích

Ekonomická redaktorka
Česká televize
Michaela Nováková vás doprovodí po celý den teorie i nácviku mediální komunikace

Hosté v praktické části

Ředitel útvaru Identity a komunikace,
tiskový
mluvčí
UniCredit
Bank
Petr Plocek jako zástupce sféry bankovnictví bude sdílet svůj pohled na krizovou komunikaci v bankách

Viceprezident pro právní záležitosti, řízení rizik a korporátní bezpečnost
Vodafone
Jan Klouda se s vámi podělí o krizovou interní komunikaci a jak ji ve firmě nastavit

Vedoucí mediálního útvaru a mluvčí
Skupina ČEZ
Ladislav Kříž se s vámi podělí o své zkušenosti z krizové komunikace v energetice
Program dne
09.00 - 10.30
Teoretické základy mediální komunikace
Radek Šalša
Michaela Nováková
10.30 - 11.00
Přestávka
11.00 - 12.30
Krizová komunikace v médiích a jak ji úspěšně zvládnout
Radek Šalša
Michaela Nováková
12.30 - 13.30
Oběd
13.30 - 15.00
Trénink krizové komunikace I
Radek Šalša
Michaela Nováková
15.00 - 15.30
Přestávka
15.30 - 16.30
Trénink krizové komunikace II
Radek Šalša, Michaela Nováková
16.30 - 16.45
Zakončení programu, rozdání certifikátů absolventům programu
17.00 - 18.00
Neformální zakončení programu, networking s účastníky a lektory programu